Czy istnieją zdrowe słodycze?

Poprawiają humor, są źródłem przyjemnych doznań, smacznym dodatkiem do kawy albo herbaty. Z reguły mają też sporo kalorii, wysoką zawartość węglowodanów prostych i tłuszczów (w tym tłuszczów nasyconych oraz trans), więc ich spożywanie stwarza ryzyko nabawienia się dolegliwości układu sercowo-naczyniowego. Takie są właśnie słodycze.

 Pyszne, zdrowe i zrobione w domu

Z wyżej wymienionych powodów nie powinno się ich jeść zbyt wiele. Niektórzy w ogóle powinni odstawić słodkie produkty. Ale czy to jest możliwe? Raczej nie.

Istnieje jednak sposób, by pogodzić te dwie racje. Trzeba sięgnąć po zdrowe słodycze. Na szczęście, takowe istnieją! To lekkie, naturalne i przez to zdrowe zamienniki tych „normalnych” słodkości. Sprawiają tyle samo przyjemności, co one, ale nie sieją spustoszenia w naszym organizmie.

Takie wyroby nie zawierają białego cukru i są przetworzone tylko w minimalnym stopniu. Wiele z nich wytwarza się metodą domową, przez co jest ich mało. Sprawia to, że cena zdrowych słodyczy jest większa niż tych normalnych, masowo produkowanych.

Zalety specjalnych gatunków mąki

Wśród zdrowych słodyczy i przekąsek znajdują się wypieki z mąki amarantusowej oraz zawierające nasiona tej rośliny. Zwany także pod nazwą szarłat amarantus posiada wszystkie aminokwasy egzogenne, dlatego chętnie sięgają po niego wegetarianie. Jego nasiona zawierają sporo białka i skrobi.

Niektóre ze zdrowych słodyczy można zrobić sobie samemu w domu. Przykłady: pieczone jabłko z pastą z sezamu albo z rodzynkami i orzechami, szarlotka razowa bądź jaglana, budyń jaglany z owocami. Pod tą ostatnią nazwą kryje się zmiksowana i ugotowana na wodzie z dodatkiem soku ananasowego kasza jaglana, zawierająca truskawki, maliny albo dżem.

Author: Redaktor Naczelny

Share This Post On
Przeczytaj poprzedni wpis:
Grypa żołądkowa – objawy, przyczyny i sposoby leczenia

Żołądkowa grypa to zakaźna choroba, którą można zarazić się poprzez bezpośredni kontakt z przedmiotami używanymi przez osobę chorą. Objawem jelitówki...

Zamknij