Najważniejszy posiłek dnia, o którym nie powinniśmy zapominać!

Poranek, brak czasu, brak chęci, brak apetytu – brzmi znajomo? Wielu z nas, z pewnością, znajduje wymówkę codziennie rano, by uniknąć przygotowania i zjedzenia śniadania. Jest to jeden z najczęstszych błędów jeżeli chodzi o zdrowe odżywanie się. Od tego, jakie i czy w ogóle spożyjemy śniadanie, będzie zależeć ile energii i wigoru będziemy mieć przez pierwsza połowę dnia. Aby śniadanie spełniło swoją rolę, musi to być zdrowe śniadanie. Co kryje się za tym stwierdzeniem? Otóż, organizm wybudzony ze snu ma bardzo niski poziom glukozy we krwi, co powoduje senność czy problemy z  koncentracją.

Zapobieganie tym objawom nie jest wbrew pozorom tak trudne! Należy skomponować śniadanie bogate w różnorodne składniki odżywcze – białka, węglowodany i tłuszcze – wszystko w odpowiednich proporcjach. Przyjmuje się, że śniadanie jest posiłkiem, które powinno zawierać najwięcej węglowodanów, potem tłuszczy, a na końcu białka.Najprostszym przepisem na odżywcze śniadanie jest musli z jogurtem naturalnym, kefirem lub serkiem wiejskim (które są źródłem białka). Musli natomiast możemy sami przygotować, tworząc mieszaninę z orzechów (migdały, orzechy włoskie, laskowe, pistacje, nerkowce – niesolone!) i owoców suszonych (morela, żurawina, daktyl, rodzynki). Orzechy zawierają zdrowe nienasycone kwasy tłuszczone oraz składniki mineralne, które poprawią nastrój i koncentrację.

Natomiast suszone owoce to źródło węglowodanów, które dostarczają niezbędnej do funkcjonowania energii. Szybkie, proste, smacznego i przede wszystkim odżywcze!Przy odrobinie więcej czasu i chęci przygotowania zdrowego śniadania, można przyrządzić kanapkę z pełnoziarnistego pieczywa, twarogu białego, chudej wędliny i warzyw. Dobrym pomysłem jest również zamiana wędliny na łososia wędzonego. Dodatkowo, warto jeść bogatą w żelazo sałatę lub bogatą w witaminę C paprykę. Jeżeli nie preferujesz mięsa, można je zastąpić jajkiem gotowanym, które dostarcza organizmowi wartościowych kwasów Omega-3, żelaza i witaminy A. Zdrowe śniadanie to podstawa odpowiedniego funkcjonowania organizmu w ciągu dnia, dlatego nie powinno się pod żadnym pozorem o nim zapominać.

Odrobina wysiłku przy jego przygotowywaniu, będzie procentować lepszym samopoczuciem i zwiększoną energią w każdej czynności jaką się wykonuje. Pozwól zatem Twojej wyobraźni na stworzenie idealnego śniadania dla Ciebie i dla potrzeb Twojego organizmu!

Author: Redaktor Serwisu

copyright 2017

Share This Post On
Przeczytaj poprzedni wpis:
Tłuszcze jako źródło zdrowia – prawda czy fałsz?

Tłuszcze - to ich się najbardziej obawiamy w dobie mody na zdrowy tryb życia. Lecz czy aby na pewno wszystkie...

Zamknij