Turnusy odchudzające jako wstęp do nowego życia

Natury się nie oszuka. Upływ czasu, niezdrowy styl życia, złe nawyki żywieniowe, stres – to wszystko odbija się na naszym wyglądzie. Z czasem nabieramy tkanki tłuszczowej, która nie tylko pogarsza nasze samopoczucie, ale i zagraża naszemu sercu, kręgosłupowi, stawom. Musimy więc zrobić wszystko, żeby się nie zapuścić albo zyskać szczupłą sylwetkę.

Zmiana nawyków żywieniowych i aktywność fizyczna

 

Nadwaga czy otyłość to problem estetyczny i zdrowotny. Widok wylewającego się ze spodni i obcisłych bluzek fałd potrafi skuteczne wywołać uczucie zniesmaczenia. Najśmieszniejsze jest jednak to, że niektórym osobom paradującym w skąpych ubraniach wcale to nie przeszkadza.

Są też tacy, którzy się nad sobą użalają, ale nic ze swoim ciałem i zdrowiem nie próbują zrobić. Powielają w kółko te same błędy. Dla nich jedynym jedzeniem mogłyby być niezdrowe przekąski, karkówki polane zawiesistymi sosami, gotowe dania i zupki z proszku zagryzane pączkami. W efekcie osoby odżywiające się tzw. junk food są nie tylko otyłe, lecz także chore. Ich ciało jest wypełnione wzmacniaczami smaku, konserwantami, stabilizatorami i innymi chemicznymi dodatkami.

Tymczasem na atrakcyjne, zgrabne i zdrowe ciało trzeba zapracować. Tylko wtedy nas ono cieszy. Tak zresztą jest ze wszystkim. Najbardziej cenimy to, co zdobyliśmy ciężką pracą, wysiłkiem okupionym wyrzeczeniami i poświeceniami.

Nie ma drogi na skróty. Nie wierzmy w żadne cudowne mikstury ani środki. Jeśli ktoś twierdzi, że jego pigułka czy proszek powoduje utratę masy ciała, zapoznajmy się z zasadą działania takiego specyfiku. Być może wykazuje on skuteczność tylko w połączeniu z ćwiczeniami fizycznymi, zmianą nawyków. Być może redukcja wagi wywołana zażywaniem takiego środka to efekt utraty wody, a nie tłuszczu…

Najzdrowszą i najskuteczniejszą metodą pozbycia się niechcianych kilogramów jest zwiększenie poziomu aktywności fizycznej, np. poprzez turnusy odchudzające. Dzięki nim nasz metabolizm przyspieszy. Nie będziemy musieli się głodzić.

Poza regularnymi ćwiczeniami warto też zmienić zasady żywienia, unikać pewnych produktów. Nie chodzi jednak o przestawianie się na przysłowiowy liść sałaty czy suchy chleb i wodę (choć ta ostatnia jest najbardziej optymalnym dla naszego organizmu napojem).

Od czego zacząć? Od wyboru formy aktywności. Jeśli nie mamy pomysłu albo nie wiemy, jak wykonywać dane ćwiczenia, zapiszmy się na zajęcia do klubu. Pod okiem instruktora nabierzemy wprawy i później będziemy mogli ćwiczyć samodzielnie.

Dobrym pomysłem są też turnusy odchudzające. Na takich treningach zajęcia dopasowywane są do możliwości uczestników. Ci ostatni mogą też korzystać z podstawowych badań oraz porad dietetyków, diabetologów i instruktorów sportu.

Author: Redaktor Serwisu

copyright 2017

Share This Post On
Przeczytaj poprzedni wpis:
Aspartam czy cukier? Warto wybrać zdrowiej

Cukier w różnej postaci spożywamy na co dzień. Myli się ten, kto twierdzi, że nie dostarcza swojemu organizmowi cukru, bo...

Zamknij