Tłuszcze jako źródło zdrowia – prawda czy fałsz?

Tłuszcze – to ich się najbardziej obawiamy w dobie mody na zdrowy tryb życia. Lecz czy aby na pewno wszystkie tłuszcze działają niekorzystnie na nasz organizm? Otóż nie, a wręcz niektórych tłuszczy nie powinno się wykluczać z diety, gdyż pozbawiamy się wtedy wielu zdrowotnych właściwości.Pierwszym źródłem zdrowych tłuszczy wartym uwagi jest olej lniany. Olej ten dostarcza porcję nienasyconych kwasów tłuszczowych do organizmu, co pozytywnie wpływa m.in. na układ krążenia czy poziom „dobrego” cholesterolu.

Co więcej, kwasy zawarte w oleju lnianym wspomagają proces redukcji tkanki tłuszczowej, o co tak wiele osób zabiega w dzisiejszych czasach. Należy jednak pamiętać, iż olej lniany powinno się spożywać na zimno, by nie stracił on swoich unikalnych wartości – np. do sałatek wszelakiego rodzaju. Warto zatem uwzględnić ten olej w swojej codziennej diecie.Kolejnym źródłem zdrowotnych tłuszczy są ryby, zwłaszcza morskie, które często są pomijane w jadłospisie. Ryby zawierają kwasy Omega-3, które korzystnie wpływają na nasz układ odpornościowy czy układ nerwowy. Niektóre badania wskazują, iż kwasy te spożywane regularnie, mogą zmniejszyć ryzyko zachorowalności na raka. Najwięcej kwasów Omega-3 znajdziemy na przykład w takich rybach jak Łosoś atlantycki lub sardela. Orzechy to następne elementy zdrowego odżywania się, które często zostają pominięte. Otóż orzechy zawierają wiele składników odżywczych, które wspomagają funkcjonowanie naszego organizmu.

Nie bez powodu, orzechy są częstym składnikiem diet odchudzających, ponieważ posiadają one nienasycone kwasy tłuszczowe zapobiegające gromadzeniu się tkanki tłuszczowej (najlepsze w tym przypadku są orzechy włoskie i migdały). Oprócz kwasów tłuszczonych, orzechy bogate są w składniki mineralne takie jak magnez, potas czy fosfor. Na przykład, orzechy laskowe działają pozytywnie na naszą skórę, poprawiają koncentrację i nastrój. Z wyżej wymienionych powodów, warto włączyć orzechy do codziennego jadłospisu, np. dodając je do jogurtu naturalnego i innych składników, takich jak otręby czy płatki owsiane. Tłuszcze okazują się nie być wcale tak straszne, za jakie są powszechnie uważane.

Odpowiednio dobrane składniki zbilansowanej diety, bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe, wpłyną pozytywnie na funkcjonowanie całego naszego organizmu. Zatem „zdrowe” tłuszcze należy potraktować jako bogactwo naturalne, którego nie należy pomijać w naszym codziennym odżywianiu się.

Author:

Share This Post On
Przeczytaj poprzedni wpis:
Gdzie kupować leki?

Na leki wydajemy rocznie ponad 30 mld zł. To dwa razy więcej niż wydatki związane z leczeniem, czyli m.in. wizyty...

Zamknij